Ikasle baliabidea

Guraso baliabidea

Extremadurako Juntak on-line gida labur hau atera du ikasle, familia eta eskolentzat:

Informazio bailagarria du:

Whatsapp erabiltzeko adina

Ohikoa da 11 eta 12 urteko umeak Whatsapp erabiltzea eta gaur egungo nerabeen egunerokoan parte hartzea, baita ume txikiagoetan ere bai. Whatsapp jeisteko modu seguruena da, Androideko beste aplikazioentzat bezala, Play Store, mobilak instalatua duten izen bereko aplikazioaren bidez lortzen dena.

Espainian, 14 urte baino gutxiagoko umeak ezin dute Sare Sozialetan parte hartu, gurasoen onespenarekin salbu. Adin hau lortzen da datu protekzioen legetik. Hain zuzen ere, Reglamento de Desarrollo de la Ley Orgánica de Protección de Datos-en 13.1 artikuluan debekatzen dio edozein enpresa zein entitateri 14 urte baino gutxiagokoen datuak erregistratzea gurasoen baimenik gabe.

Oso zaila da dagoeneko mobila erabiltzen duten gazteek ez erabiltzea modu hain errez, azkar eta ia doain den komunikatzeko aukera ematen dien aplikazio bat. Horregatik gure beharra eta erresponsabilitatea da hezitzea eta jakinaraztea beren elkarrizketen pribazitateari buruz eta Whatsapp bidez bidaltzen diren irudiekin.

1. Informazioa bai, txismeak ez. Taldea oso erabilgarria da zure seme-alaba eta gelako taldearen informazioa partekatzeko. Ez bihurtu “chusmerío” batean.
  2. Erantzun soilik zerbait gehitzen baduzu. Adibidez, norbaitek galdetzen badu: "norena da etxean ahaztu duten beroki urdina?" ez erantzun esateko "nirea ez".
  3. Ez zaitez zure seme-alabaren agenda izan. Gelara ez bada joan, ez eskatu taldeari etxeko-lanak. Lagunduiozu bere erresponsabilitatea jasotzen.
  4. Pentsatu birritan idatzi baino lehen. Ez idatzi aurrez aurre esango ez zenuken zerbait eta kontuan izan idatzitako hitzak errez gaizki ulertu daitezkeela.
  5. Ez kritikatu irakaslea taldean. Arazoren bat sortzen baldin bada irakaslearekin, aurrez aurre berarekin hitz egin bere argumentuak entzuteko.
  6. Pribatasuna errespetatu. Ez partekatu edukiak inoren pribatasuna urratzen dutenak edo besteegan mingarriak izan daitezkeenak.
  7. Ez irribarre utzi inor. Saiestu beste lagunak, gurasoak zein irakasleak irri utziko dituzten iruzkinak.
  8. Zure nortasuna mantendu. Ez utzi zure seme-alabari zure izenean erantzutea telefonoa, zure nortasuna hartuz.
  9. Ez emotikono gehiegi jarri. Gauza batzuek argibideak behar dituzte. Beti ez da egia irudia mila hitza baino hobea dela.
  10. Erabili zure irizpide propioa. Taldean esaten den guztia ez da egia. Irakurri, pentsatu eta adierazi zure iritzia. Baita zure desadostasuna beharrezkoa baldin bada.

Whatsapp aholkuak